Dovolenka Chorvátsko už v EÚ

článok publikovaný na - Dovolenka s holým zadkom

Rodina Európskej Únie sa rozrástla 1.7.2013 o novú krajinu, ktorou je Chorvátsko, už dvadsiatyôsmy člen európskeho spoločenstva. Chorvátska dovolenka je toto leto pre nás európskou. Naďalej ostáva v platnosti stará mena Kuny, ktoré chcú Chorváti vymeniť za spoločnú Euro menu do roku 2015.

dovolenka Chorvátsko

Plnenie podmienok pre nových členov je po sklamaní EÚ z Bulharska a Rumunska, ale i mnohých podvodoch starých členov, oveľa prísnejšie. Chorvátsko tak bude najpravdivejším členom EÚ. Hospodárska situácia krajiny nie je potešujúca, ale Chorváti sú odhodlaní zamakať. Prichádzajú do Európy s "holým zadkom", ale pri troche spoločnej bruselskej snahy sa podarí vybudovať novú turistickú pevnosť v Európe, dovolenka Chorvátsko.
dovolenka chorvátsko
Ambície Chorvátska sú vysoké a ich pozitívne vnímanie u najvýznamnejšieho člena EÚ Nemecka je známym faktom. Dá sa preto očakávať ochota pre podporu projektov na modernizáciu chorvátskeho cestovného ruchu, ktoré sú rozsiahle a naozaj smelé. Ministerstvo turizmu naplánovalo rozvoj do roku 2020. Pred nedávnom sme zverejnili zámer vybudovať podmorské tunely k chorvátskym ostrovom. Celé pobrežie od najjužnejšej pevnosti Dubrovnika až po najsevernejšie letovisko Istrie Savudrija potrebuje modernizovať. Dnešné trendy prímorských dovolenkových destinácií ukazujú aktivitu, ruch, život, zábavu. Investori sa predbiehajú v dĺžke tobogánu, výške veže na bungee jumping, počte adrenalínových atrakcií. Zábava, hudba, tanec lákajú mládež a tá udáva smer.

Ak chce Chorvátsko prilákať mládež, je potrebné niečo zmeniť, pridať. Samozrejmosťou každej dovolenky je priezračné more a perfektné pláže. Ležanie na brehu mora na deke určite nebaví žiadneho tínedžera. Pokojné letoviská sú vhodnejšie pre dovolenky romanticky založených párov, seniorov a ľudí hľadajúcich ticho a pokoj. Klientela tejto kategórie si príde na svoje aj v súčasnom Chorvátsku. Niektoré strediská sa snažia držať krok s trendom doby a sú rušnejšie. Niekde je vhodné zachovať komornejšiu atmosféru, avšak vidieť ak je komornosť zámerom a naopak ak je výsledkom dlhoročného nič nerobenia prevádzkovateľa.
Chorvátsko sa teší dlhodobej priazni naháčov
Dovolenka Chorvátsko začala významne naberať na popularite koncom šesťdesiatych rokov minulého storočia, kedy sa na brehoch Jadranu uvoľnili mravy a vznikol priestor pre naturisticky založených turistov. Nahota na plážach sa teší obľube a záujmu u samotných naháčov, ale aj ich očumovačov, čo dohromady vytvára výrazne nadpolovičnú skupinu priaznivcov dovolenkovania pri mori. Z Chorvátska je okamžite dovolenková bašta Európy. Nahé zadky sú hlavným artiklom, ktorý môžeme považovať za mimoriadne úspešný marketing vtedajšej doby.

Každé letovisko v Chorvátsku je viac či menej zaplnené hambatými turistami, niekde im patria všetky pláže, inde okupujú aspoň okrajové časti pláží. Nahota na plážach je pekný šport a významný dovolenkový sortiment, ktorý dodnes drží chorvátsky cestovný ruch nad vodou. Vystačí to Chorvátsku na ďalšie desaťročia? Verme, že áno, veď nahota na dovolenke je pre civilizovaného človeka istou symbolikou života v raji, kam sa všetci túžime raz dostať. Prečo si život v raji občas nevyskúšať cvične, napríklad na dovolenke v Chorvátsku ? ;-)

Bude asi veľmi múdre zachovať pre Chorvátsko punc "nahá destinácia" aj do budúcna. Túžby človeka po raji zaujímali našich predkov rovnako ako nás a budú atraktívne aj pre naše deti a vnúčatá. Ak nenastanú nejaké významné spoločensko-názorové zmeny, bude sa nahota naďalej tešiť masovej priazni a cestovný ruch v Chorvátsku môže prekvitať.

Krásne leto, plné zážitkov vám želá

kolektív Svet dovoleniek <3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Odkazy (http) v komentároch uvážime.